Informacje dotyczące zgłoszeń wewnętrznych
W Banku Spółdzielczym w Krasnymstawie za naruszenie uznaje się działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:
- korupcji;
 - zamówień publicznych;
 - usług, produktów i rynków finansowych;
 - przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
 - bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
 - bezpieczeństwa transportu;
 - ochrony środowiska;
 - ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
 - bezpieczeństwa żywności i pasz;
 - zdrowia i dobrostanu zwierząt;
 - zdrowia publicznego;
 - ochrony konsumentów;
 - ochrony prywatności i danych osobowych;
 - bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
 - interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
 - rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji 
i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych; - konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela, występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi 
w pkt 1-16. 
Za Sygnalistów uznaje się osoby fizyczne, które zgłaszają lub ujawniają publicznie informację 
 o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym:
- Pracownik lub były Pracownik Banku,
 - Pracownik tymczasowy,
 - osoba świadcząca na rzecz Banku pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, 
w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, - przedsiębiorca,
 - prokurent,
 - akcjonariusz lub wspólnik,
 - członek organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej,
 - osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy Banku,
 - stażysta, wolontariusz, praktykant,
 - kandydat do pracy, o ile zgłasza informację o naruszeniu w kontekście związanym 
z pracą przed nawiązaniem stosunku pracy z Bankiem lub innego stosunku prawnego stanowiącego podstawę świadczenia pracy. 
W treści zgłoszenia Sygnalista podaje informacje niezbędne do rozpatrzenia zgłoszenia:
- swoje dane osobowe, tj. imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy, datę dokonania zgłoszenia, adres e-mail;
 - dane osobowe osoby/osób, której zgłoszenie dotyczy;
 - opis przedmiotu naruszenia, wskazanie nieprawidłowości oraz ich daty;
 - wskazanie jakich regulacji wewnętrznych, przepisów prawa lub standardów zgłoszenie dotyczy;
 - wskazanie okoliczności powzięcia informacji o naruszeniu;
 - wskazanie osób mających związek ze sprawą lub ewentualnych świadków;
 - wskazanie osób, z którymi osoba dokonująca zgłoszenia kontaktowała się w danej sprawie;
 - inne okoliczności istotne dla sprawy, w tym opis nieprawidłowości i okoliczności, w jakich do niej doszło;
 - wskazanie osób mogących pomóc w wyjaśnieniu sprawy, w tym np. dokumenty, zdjęcia, skany dokumentów.
 
Zgłoszenie naruszeń może dokonać Sygnalista za pośrednictwem dedykowanych kanałów.
- Pisemnie w postaci papierowej wysyłając informacje w podwójnej kopercie. Na pierwszej kopercie umieszczone zostają dane adresowe centrali Banku (Mostowa 25, 22-300 Krasnystaw), na drugiej (umieszczonej w pierwszej kopercie) należy napisać „Zgłoszenie wewnętrzne”.
 - Pisemnie w formie elektronicznej poprzez wypełnienie Formularza i wysłania go jako załącznik do wiadomości a adres e-mail: 
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  
Anonimowe zgłoszenie wewnętrzne nie podlega rozpoznaniu w oparciu o przepisy Instrukcji „Procedura zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Banku Spółdzielczym w Krasnymstawie”
Ochrona Sygnalistów i osób powiązanych
- Ochroną przed działaniami odwetowymi objęci są Sygnaliści, osoby powiązane z Sygnalistą oraz osoby pomagające w dokonaniu zgłoszenia.
 - Działanie odwetowe- bezpośrednie lub pośrednie działanie lub zaniechanie w kontekście związanym z pracą, które jest spowodowane zgłoszeniem lub ujawnieniem publicznym i które narusza lub może naruszyć prawa Sygnalisty lub wyrządza lub może wyrządzić nieuzasadnioną szkodę Sygnaliście, w tym bezpodstawne inicjowanie postępowań przeciwko Sygnaliście.
 - Osoba powiązana z Sygnalistą – osoba fizyczna, która może doświadczyć działań odwetowych, w tym współpracownik lub osoba najbliższa Sygnalisty; osobą najbliższą jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, a także osoba pozostająca we wspólnym pożyciu.
 - Osoba pomagająca w dokonaniu zgłoszenia– osoba fizyczna, która pomaga Sygnaliście w zgłoszeniu lub ujawnieniu publicznym w kontekście związanym z pracą i której pomoc nie powinna zostać ujawniona.
 
Zgłoszenia zewnętrzne
- Zgodnie z przepisami ustawy z 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów, Sygnalista będzie mógł dokonać zgłoszenia zewnętrznego bez uprzedniego zgłoszenia wewnętrznego.
 - Zgłoszenie zewnętrzne będzie przyjmowane przez właściwe organy publiczne na zasadach określonych w ustawie z 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów oraz procedurach tych organów dotyczących przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych oraz podejmowania działań następczych, która powinna określać w szczególności tryb postępowania z informacjami o naruszeniach prawa zgłoszonymi anonimowo.