Ostrzeżenie przed próbami wyłudzenia danych

Szanowni Państwo!

Ponownie ostrzegamy i przypominamy o próbach wyłudzenia danych klientów banków  przez oszustów podszywających się pod pracowników banku, którzy powołując się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają klientów do podania poufnych danych do bankowości internetowej oraz zainstalowania na swoich urządzeniach aplikacji do zdalnej weryfikacji. Jednocześnie przestrzegamy przed wszelkimi wiadomościami (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalach sprzedażowych bądź aukcyjnych, w których proszeni są Państwo o kliknięcie w link i podanie danych.

W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Państwa poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Waszej karty płatniczej!!!

Proszę Pamiętać!

  1. Pracownicy Banku Spółdzielczego w Krasnymstawie nigdy nie wymagają zdalnej instalacji na urządzeniach, z których logują się Państwo do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
  2. Pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą o podanie  haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
  3. Nie wyrażają Państwo  zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
  4. Nie wyłączają Państwo  mechanizmów bezpieczeństwa na swoich urządzeniach.
  5. Nie wykonują Państwo żadnych działań, o które prosi Was nieznany  nadawca w SMS-ie/wiadomości email, itp.: nie klikają w linki, nie podają danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.

Nieprzestrzeganie tych zaleceń grozi Państwu przejęciem kontroli przez oszustów nad Państwa aplikacjami, a tym samym  kontem bankowym i utratę środków!!!